Monday, September 24, 2007

2 Augusti 2007



Lust for a Vampire - Anade redan av titeln att jag skulle gilla det här. Naket, lesbiskt och vampyrism funkar alltid (åtminstone så länge goterna håller sig borta). Kvinnliga vampyrer terroriserar en mustig Hammer-by och slår sig ned på ett flickinternat, vampyren Carmilla slits mellan sin kärlek till rysarförfattaren som vikarierar som lärare och hungern efter blod. Tyvärr spings det inte så mycket i slott i genomskinliga nattlinnen, men i övrigt var den toppenmysig. Nu var det visserligen hundra år sedan jag såg Vampire Lovers men jag tror jag gillade den här bättre.

The Hound of the Baskervilles - Väldigt snygg, spännande och charmig rysar-deckare och Cushing är klippt och skuren som Sherlock Holmes. Jag säger bara move over Basil Rathbone!

The Horror of Frankenstein - Lite b:igare och mer eurotrashigt än man är van vid från Hammer men ändå, eller kanske just därför, en riktigt trevlig got-rysare där Frankenstein är mer en charmig psykopat än en oetisk vetenskapsman. Förutom de vanliga ingredienserna bjuds det på lite naket och våld samt lyckad svart humor.

No comments: